The impact of color on food choice.

Informe múltiplos e-mails separados por vírgula.

imagem

Autoria: MUNIZ, V. R. G. de F.; RIBEIRO, I. S.; BECKMAM, K. R. L.; GODOY, R. C. B. de

Resumo: In addition to preserving the goods, packaging captures potential buyers' attention, provides information about product benefits, changes consumer beliefs, and increases the chances of a sale. Thus, this review aimed to provide information on the impact of color perception on food packaging by consumers. Using color on packaging results in product differentiation, increasing the advantage over others and building sales loyalty and emotional connections. Besides the product color, the colors of its packaging can play an essential role in the perception of product taste, as people tend to create associations of specific colors with specific products and associations with particular tastes.

Ano de publicação: 2023

Tipo de publicação: Artigo de periódico

Observações

1 - Por padrão são exibidas publicações dos últimos 20 anos. Para encontrar publicações mais antigas, configure o filtro ano de publicação, colocando o ano a partir do qual você deseja encontrar publicações. O filtro está na coluna da esquerda na busca acima. 

2 - Para ler algumas publicações da Embrapa (apenas as que estão em formato ePub), é necessário ter, no celular ou computador, um desses softwares gratuitos. Sistemas Android: Google Play Livros; IOS: iBooks; Windows e Linux: software Calibre.

 


Acesse outras publicações

Acesse a Base de Dados da Pesquisa Agropecuária (BDPA) para consultar o acervo completo das bibliotecas da Embrapa.